ابتدا

در قسمت انتخاب کد سند ، هزینه تنظیم سند رهنی در دفترخانه ها شماره ی فرم رهنی مورد نظر را انتخاب و از قسمت جستجوی استعلام ، وارد مـی شویم.

سپس پلاک فرعی مورد نظر را انتخاب مـی کنیم .

در مرحله ی بعد پایین صفحه به منظور کپی اطلاعات سند قطعی تنظیمـی دفتر خودمان ، همـه ی انواع سند را به منظور کپی انتخاب مـی کنیم و وارد فهرست مـی شویم .

طبق هرکدام از گزینـه های زیر کـه مورد نظر ما باشد ، سند قطعی را سرچ مـی کنیم و انتخاب مـی نماییم.

توجه داشته باشیم کـه اطلاعات اشخاص را درون کپی حتما مـی خواهیم و پاسخ بلی را انتخاب کنیم .

صفحه اول (اطلاعات اشخاص – طرفین) نام مالک اولیـه را مشاهده مـی کنیم کـه در سند رهنی ما سِمتی ندارد اما ما یک سِمت ِ فرضی به منظور او درون نظر مـی گیریم (موقتا و بعد حذف خواهیم کرد) ! و سپس حتما به منظور خریدار کـه نامش مشاهده مـی شود ، سمت ِ وام گیرنده یـا تسهیلات گیرنده یـا … را انتخاب مـی نماییم .

پس از انجام این کار ، بـه منوی مورد رهن مـی رویم و در صفحه ی دوم (مستندات مالکیت) ، مالک مستند ِ سند رهنی را تغییر مـی دهیم و هویت ِ خریدار ِ جدید کـه طرف قرارداد بانک مـی باشد را اضافه مـی نماییم.

دگمـه ی (…) را کـه مـی زنیم ، اسم خریدار را درون لیستی شبیـه لیست زیر مشاهده و انتخاب مـی کنیم .

بعد از این کار ، بـه صفحه ی اول سند و منوی طرفین بر مـی گردیم و قبل از همـه ، هویت مالک اولیـه سند (فروشنده ی سند قطعی) را با کلیک برروی (-) حذف مـی کنیم و سپس بصورت عادی بـه سند نویسی ادامـه مـی دهیم . مثلا هویت بانماینده را اضافه مـی کنیم و با توجه بـه اینکه درون تغییرات ِ جدید ، سامانـه اطلاعات سند را کپی نمـی کند ، فیلدهای دیگر ِ مورد نیـاز را ، خودمان پر مـی کنیم و مرحله بـه مرحله سند را ثبت مـی نماییم.

در مورد اسناد رهنی همزمان با اسناد قطعی کـه بیش از یک خریدار و راهن دارند ، بعد از انجام تمام موارد بالا ، روی علامت + کلیک مـی کنیم ، نام نفر یـا نفرات بعدی را انتخاب مـی نماییم و بعد روی … کنار ِ فیلد سند مالکیت کلیک کرده ، فهرست نام مالکین باز مـی شود . مالکینی کـه ما نفر اول را تغییر داده ایم و نام راهن اول آنجا هست با سند مالکیت اولیـه . همان سند یـا سند مربوط دیگری کـه در سیستم موجود هست را انتخاب مـی کنیم به منظور راهن یـا راهنین بعدی . بـه این ترتیب اطلاعات این افراد جدید از سند قطعی کـه تنظیم کرده ایم ، بعنوان مالک مستند انتخاب مـی شود و در قسمت سهم بندی دقیقا همان سهام سند قطعی را برایشان وارد مـی کنیم . محاسبه ی هزینـه و بقیـه ی مراحل انجام مـی شود .

 

 

 

برای اطمـینان ، استعلام پلاک ثبتی را کنترل مـی کنیم کـه در ارسال خلاصه مشکلی پیش نیـاید .

اگر تمام فیلدهای ضروری سند پر شده باشد و خصوصا سهم بندی ها رعایت شده باشند ، بی دردسر ، هزینـه برایمان محاسبه مـی شود .

گاهی بدون اینکه مشخصا خطایی اعلام گردد ، فقط پیـامـی داده مـی شود کـه (سیستم درون محاسبه ی هزینـه مشکلی دارد) کـه با کلیک ِ مجدد روی محاسبه ی هزینـه ، مشکل مرتفع خواهد شد و هزینـه ها محاسبه مـی گردند .

خسته نباشید !

منبع: هزینه تنظیم سند رهنی در دفترخانه ها سایت بنچاق




[روش تنظیم سند رهنی از روی سند قطعی با استعلام « دفتر اسناد ... هزینه تنظیم سند رهنی در دفترخانه ها]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 15 Jul 2018 19:28:00 +0000